Mélanie Lomoff z uczestnikami warsztatów: pokaz finałowy

Kiedy:
czwartek 19.07.2018
Godzina:
18:00
czas trwania:
30 min
Gdzie:
Teatr Pieśń Kozła, ul. Purkyniego 1
Bilety:

10*/15 PLN 

*przedsprzedaż
Kategoria:
Program główny
Francja/Polska

Na zakończenie 5-dniowych warsztatów dla profesjonalnych tancerzy, prowadzonych przez Mélanie Lomoff, zostanie pokazana praca choreograficzna w procesie. Publiczność zobaczy, w jaki sposób artyści rozwijają twórczo temat tegorocznej edycji Widzialni / Niewidzialni.
Podczas trwania warsztatów tancerze po wykonaniu indywidualnego researchu choreograficznego będą pracowali nad rozbudowywaniem własnych koncepcji i łączeniem ich w taneczną konstrukcję grupową. Ciała poszczególnych tancerzy, ich ruch oraz rytm posłużą do zbudowania swego rodzaju sieci, w ramach których badać będą efekt „widzialności poprzez akumulację” przeciwstawioną „niewidzialności przez znikanie”.
Mélanie Lomoff: Będę chciała również rozważyć możliwości przestrzeni, w której pracujemy, i zanalizować ją, patrząc, pod jakim kątem dany ruch tancerzy będzie bardziej widzialny / widoczny z punktu widzenia publiczności. Wykorzystamy to, w świadomy sposób kreując choreografię, poprzez którą tancerze, niczym cyrkowi iluzjoniści, mogą uczynić swój ruch „widzialnym”, lub „niewidzialnym” dla oglądających. Moim celem jest sprawienie, by dzięki różnym strategiom „niewidzialne” naprawdę zaistniało i zadziałało na widzów niczym magia. Jednocześnie uczestnicy procesu, w tym ja sama, kreując swoje małe osobiste fragmenty choreografii, będą uczyć się, jak na to samo zagadnienie ruchowe patrzą inni, i sprawdzać, jak użyć publiczności dla wykreowania doświadczenia „iluzji”.
Francuska tancerka i choreografka Mélanie Lomoff, która przez 10 lat tańczyła w grupie Montalvo-Hervieu, jest laureatką wielu nagród, w tym Grand Prix konkursu Paris International Dance Competition w kategorii „taniec współczesny”. Swoją strategię twórczą często opiera na pracy warsztatowej i grupowej oraz indywidualnej improwizacji, poprzez którą tancerze uczą się wzajemnie od partnerów innego myślenia przestrzennego, czerpią z emocjonalności i wrażliwości drugiego performera (lub performerów). Udowadnia, że z tańca w dosłowny sposób można uczynić metodę komunikacji, „rozmowy poprzez ciało”.
W 2014 roku na Brave Festivalu premierę miało jej solo Three studies of flesh. Na tegorocznej edycji wystąpi w pokazie wraz z indyjską tancerką klasyczną Ramą Vaidyanathan.